Auto-Moto

26.05.2011

TwinAir je „Medzinárodný motor roka 2011“

Revolučný motor TwinAir od Fiat Powertrain Technologies získal v rámci súťaže „Medzinárodný motor roka" (International Engine of the Year 2011) hneď štyri ocenenia. Vyniká tak nad ostatnými motormi, a to vo všetkých kategóriách, ktoré boli brané do úvahy.

Viac informácií

Za úspechom motora TwinAir v objemovej kategórii (menej ako 1 000 cm3) stojí porota zložená z 76 novinárov a odborníkov, z 36 rôznych krajín. Tí ho súčastne zvolili za „Medzinárodný motor roka" (International Engine of the Year 2011), čím sa TwinAir umiestnil na prvom mieste v celej súťaži. TwinAir tiež získal ocenenie „Najlepší nový motor 2011" (Best New Engine 2011) a „Najlepší ekologický motor 2011" (Best Green Engine 2011).

Vynikajúci úspech spolu s ocenením „Najlepší nový motor roka 2010" (Best New Engine 2010), ktorý motor 1.4 MultiAir Turbo získal minulý rok, potvrdzuje vedúce postavenie Fiat Powertrain Technologies v rozvoji a výrobe maloobjemových motorov. Tieto motory sú technicky vysoko vyspelé a zároveň ekologické.

V súčastnej dobe je TwinAir dostupný v konfigurácii 85 k Turbo pri modele Fiat 500/500C, čoskoro však bude k dostaniu aj pri modele Lancia Ypsilon. Na trh bude taktiež uvedený vo verzii 65 k a 105 k Turbo s rekordným litrovým výkonom (120 k/l) a v ekologickej verzii 80 k Turbo, ktorá umožňuje spaľovať aj zemný plyn CNG. V duchu fiozofie downsizingu sa jedná o výkonné motory TwinAir so sofistikovanou technológiou MultiAir s chytrým ovládaním sacích ventilov. Motor tak zaručuje skvelý výkon, nízku spotrebu paliva a nízke emisie CO2.

Členovia poroty sa k systému TwinAir vyjadrili takto: „Toto je dôkaz, že koncept downsizingu je veľmi účinný. Je prekvapivo pružný a pôsobivý. Tento malý dvojvalec je obdivuhodný." - uviedol John Carey z magazínu Wheels.
„Štyri ocenenia v jednom roku? Pozoruhodný výkon! Motor TwinAir sa zapísal do histórie ocenenia „Medzinárodný motor roka" (International Engine of the Year Awards) - doplnil Dean Slavnich z Engine Technology International.

Ocenenie prevzali: Ing. Aldo Marangoni, viceprezident pre vývoj produktov a Ing. Dario Sacco, viceprezident pre vývoj motorov. „Dnešný úspech je výsledkom tvrdej práce nás všetkých vo výskume inovatívnych technických riešení a navrhovaní výkonných motorov. Naše motory prispievajú k zachovaniu vedúcej pozície skupiny Fiat SpA v oblasti najekologickejších automobilov," hovoria manažeri vo Fiat Powertrain Technologies na konci preberania cien.

5 Komentárov
81253156114 15.07.2018 10:01
loan for bad credit easy loans no credit loans loans bad credit
83972141948 14.07.2018 22:08
loans a loan with bad credit no employment verification payday loan loans
84349631577 11.07.2018 19:41
a loan with bad credit bad credit loan bad credit loan loans
86959737522 11.07.2018 07:03
what is a personal loan loans payday loans for bad credit loans
89799751578 12.05.2017 09:12
preference your website, thanks and victual the considerate job check the latest casino bonus offers, old havana casino

Pridať nový komentár



* Povinné položky
29.03.2011
Kategória: Svet Fiat Auto-Moto

81. medzinárodný autosalón Ženeva 2011

Tradične najväčší jarný medzinárodný autosalón, konajúci sa na neutrálnej švajčiarskej pôde, vyvolal opäť veľký záujem o autá dneška, ale aj zajtrajška. V období od 1. do 13. marca ho tento rok navštívilo vyše 735 000 motoristických fanúšikov.

Viac informácií

Salón talianskych noviniek
Prvé dva dni salónu už tradične patrili motoristickým novinárom a odbornej verejnosti, ktorých sa tento rok sa v Ženeve zišlo takmer 10 000. Je známe, že automobilový priemysel prežil v rokoch 2009/2010 ťažké obdobie, spojené so svetovou hospodárskou krízou. Nakoľko vystavovatelia vyslovili po salóne veľkú spokojnosť, môžeme definitívny koniec krízy v automobilovom priemysle brať ako hotovú vec. Dôkazom ukončenia krízy bol aj fakt, že ešte nikdy predtým nebolo v Ženeve vystavených toľko noviniek, ako tento rok. Publikum zaujali najmä ekologické alternatívne technológie.

Päťstovka v centre diania
V rámci koncernu Fiat Group, nás značka Fiat prekvapila hneď niekoľkými novinkami a zaujímavými štúdiami. Veľký záujem vyvolala napríklad štýlová "gulička" s menom Fiat 500, ktorá získala v dizajnérskom štúdiu Zagato zaujímavý športový šmrnc. Štúdiou "Fiat 500 Coupé" totiž Zagato cituje rovnomenný historický vzor z 50. rokov minulého storočia. Silueta milej "guličky" sa pod rukami známeho talianskeho dizajnéra zmenila - dostala nízku strechu v štýle športových vozidiel. Výsledkom je kupé s agresívnymi líniami a typickými dvoma "bublinkami" na streche. Tie sú zodpovedné nielen za zaujímavú optiku, ale aj za dostatok miesta pre hlavy posádky 2+2 miestneho kupé. Rozmery štúdie sú identické so sériovým Fiatom 500, avšak celkový dojem je celkom iný - opticky nižší a športovejší. Svoje urobili, okrem špicato ukončených bočných okien, aj modifikované nárazníky a bočné prahy. Pod kapotou štúdie sídli 105 koňový motor TwinAir - ide o doposiaľ najvýkonnejšiu verziu malého dvojvalca s objemom iba 0.9 litra, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom dosahuje krútiaci moment až 155 Nm pri 2 500 otáčkach. Športový dojem podporujú aj 17 palcové kolesá z ľahkej zliatiny s povrchom vo farbe matného chrómu. Vo vnútri nájdete športové sedadlá, potiahnuté kombináciou high-tech látky a brúsenej kože. Ako kontrast slúži čierna prírodná koža na dverách a palubná doska nalakovaná v rovnakej žltej farbe Pop Yellow ako karoséria štúdie. V prístrojovke je namontovaná multimediálna prípojka "My-Port", cez ktorú dokážu moderné smartfóny vytvoriť napríklad pripojenie na internet, alebo aj navigovať cez GPS.

Módna obeť
Dizajnéri luxusnej talianskej módnej značky Gucci sa tento rok tiež postarali o novú formu ikony s menom Fiat 500. Výsledkom boli v Ženeve vystavené dve verzie čiernej a bielej farby. Dôvody pre ich vznik boli hneď dva - oslava 150. výročia vzniku Talianskej repubilky a 90 rokov módnej značky Gucci. Fiat 500 "nahodila" do módnych šiat sama kreatívna riaditeľka značky Gucci - Frida Giannini. Výsledok sa podľa očakávania volá "Fiat 500 by Gucci". Prvá, čierna verzia, sa od sériovách verzií odlišuje pochrómovanými detailami na karosérii a kompletne čiernym interiérom. Verzia číslo dva - biela - používa na karosérii satinované detaily, interiér je vyvedený vo farbe slonovinovej kosti a čiernej. Pekné topánky, vo forme 16 palcových kolies s logami Gucci, patria v obidvoch prípadoch k sériovej výbave. Označenie Gucci nájdete aj na zadných dverách a na B stľpikoch. Brzdové čeľuste sú nastriekané na zeleno. Obidve verzie zdobí ešte aj horizontálny pásik vo farbách značky Gucci - zeleno/červeno/zelenej. Tieto farby nájdete aj na sedadlách, radiacej páke, koberčekoch a na bezpečnostných pásoch. Sedadlá dostali navyše luxusné, dvojfarebné kožené poťahy. Pokiaľ by ste mali o tento štýlový módny doplnok záujem, môžete sa prihlásiť na stránke www.500bygucci.com. Už čoskoro dostane tento výnimočný Fiat 500 aj svoju vlastnú kolekciu, ktorá bude obsahovať cestovné doplnky, rôzne kožené kreácie, športové obleky, bundy, šoférske rukavice, slnečné okuliare a aj hodinky.

Na stánku značky Fiat sme okrem týchto módnych noviniek obdivovali aj nový van s menom Fiat Freemont. Praktické sedemmiestne rodinné vozidlo si však predstavíme podrobnejšie niekedy neskôr.

Hviezda autosalónu
Poďme sa radšej venovať dvom ďalším automobilovým značkám, patriacim pod ochranné krídla talianskeho koncernu Fiat Group. Určite nepreženieme, ak povieme, že nielen podľa nás, bola najkrajším vozidlom na tohtoročnom ženevskom autosalóne štúdia značky Alfa Romeo, s pomenovamím 4C. Kompaktné kupé svojimi dokonalými proporciami a zaujímavým matným červeným lakom, lákalo novinárov ako rozkvitnutá jarná lúka pracovité včeličky. Štúdia Alfa 4C je kompaktným, iba štvormetrovým kupé, s motorom umiestneným uprostred, karosériou z ľahkých materiálov (karbón a hliník), s výkonom vyše 200 koní. Vďaka hmotnosti iba 850 kg dokáže Alfa 4C na stovku zrýchliť pod 5 sekúnd! O zábavu sa postará preplňovaný motor s objemom 1.8 litra a najvyšším výkonom 235 koní. Prenos výkonu na kolesá dostane za úlohu automatizovaná dvojspojková prevodovka "Alfa TCT". Najlepšou správou pre fanúšikov talianskej značky je však celkom určite informácia, že toto nádherné športové vozidlo sa pravdepodobne dostane do sériovej výroby už na budúci rok!

Veľký výber
Tretia talianska značka, luxusná Lancia, sa na ženevskom autosalóne blysla hneď šiestimi absoltúnymi novinkami (štyrmi novými modelmi a dvoma štúdiami). Predovšetkým vynovený malý model Ypsilon stál v centre záujmu médií. Po prvý krát totiž bude v ponuke aj v päťdverovej verzii. Jeho celkom nový dizajn, nesúci sa v štýle väčšieho modelu Lancia Delta, nenechal nikoho ľahostajným. Aj päťdverový model, v duchu tradície značky Lancia, samozrejme pôsobí ako trojdverové kupé. Ukryté rúčky zadných dverí jednoducho k luxusnej talianskej značke patria ako parmezán ku špagetám. Pod kapotou novinky sa objavia dva nové benzínové motory - štvorvalec 1.2 s výkonom 69 koní a dvojvalec 0.9 MultiAir s výkonom 85 koní, ako aj naftový 1.3 Multijet diesel s výkonom 95 koní. Malá Lancia sa bude môcť pochváliť luxusnými prvkami výbavy z vyšších kategórií - xenónovými svetlometmi, farebnou navigáciou, parkovacím asistentom, obrovskou sklenenou strechou a koženými sedadlami. Kombinácia 17 farieb karosérie (z toho štyri Bi-Colore), troch stupňov výbavy (Silver, Gold a Platinum), šiestich vnútorných výbav a troch rôznych dizajnov diskov kolies, umožnia vytvorenie až 600 rôznych kombinácií. Každá Ypsilonka tak bude absolútne jedinečná.

Orkán noviniek
Vďaka minuloročnému vstupu skupiny Fiat do značky Chrysler, sa do ponukovej palety Lancia prirútil poriadny orkán. Vlajkovou loďou sa stáva nový model so staronovým názvom Thema. O jej pohon sa budú starať výlučne šesťvalcové motory a prenos výkonu dostanú na starosť komfortné automatické prevodovky. Na výber bude 3.6 litrový benzínový agregát V6, alebo nový naftový motor s objemom rovné tri litre, s výkonom 190 alebo až 224 koní. Na výber bude nová Thema aj s pohonom všetkých štyroch kolies, sériovo bude mať - ako každá správna veľká limuzína - pohon zadných kolies. Benzínový motor dostanete sériovo s najmodernejším osemstupňovým automatom, vznetový motor bude skombinovaný - aj kvôli vysokému krútiacemu momentu - s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Päťmetrová vlajková loď sa môže zvonku pochváliť množstvom elegatných, pochrómovaných prvkov. Vo vnútri nájdete vysokokvalitné obkladové materiály (koža značky Poltrona Frau) a vyhrievané sedadlá, potiahnuté brúsenou kožou alkantara, ako aj drevené obklady na stredovej konzole a na volante. Výpočet asistenčných systémov je rovnako dlhý ako zoznam luxusných prvkov.

Ďalším zaujímavým modelom je rodinný van s názvom Phedra, ktorý dostanete v troch stupňoch výbavy (Silver, Gold a Platinum), s dvoma motorizáciami - 3.6 litrovým benzínovým motorom V6 s výkonom 283 koní, alebo s 2.8 litrovým naftiakom s výkonom 163 koní. Moderný dizajn podčiarkuje markantný chladič a svetlá s LED diódami pre denné svietenie. S dĺžkou 514 cm, šírkou 199 cm a výškou 172 cm ide o skutočne priestranné rodinné vozidlo, vybavené systémom "Stow 'n Go" pre rýchle a bezproblémové sklopenie zadných dvoch radov lavíc.

V strednej triede sa o rozruch postará nový model Lancia Flavia, ktorý bude v ponuke okrem limuzíny aj vo verzii kabrio. Pod prednou kapotou bude priasť benzínový štvorvalec s objemom 2.4 litra, alebo aj šesťvalec s objemom 3.6 litra. Verzia kabrio dostane elektricky ovládanú plátenú strechu. Aj kabriolet ponúkne dostatok miesta pre štyroch dospelých pasažierov. V interiéri bude noblesnú atmosféru vyvolávať luxusná kombinácia kože a dreva. O bezpečnosť sa postará šesť airbagov, systém ESP a kontrola trakcie.

A napokon, tri roky po svojej premiére, sa jemnučkého faceliftu dočkal aj úspešný kompaktný model Lancia Delta. Predná partia dostala "rodinnú" masku s novým chladičom, okrem toho sú stupne výbavy prerozdelené nanovo. Nové motory, medzi nimi aj 1.6 litrový Multijet s výkonom 105 koní, a nové asistenčné systémy sa postarajú o neutíchajúci záujem klinetov aj v nasledujúcom období.

Oveľa viac fotografií nájdete na FACEBOOK FIAT PEOPLE!

Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
03.02.2011
Kategória: Svet Fiat Auto-Moto

3 ½ HP

Spoločnosť Fiat bola založená v Turíne 11. júla 1899. Už na konci toho istého roku bol vyrobený prvý model - 3 ½ HP, vtedy známy tiež ako 4 HP.
Viac informácií

1899-1900

Spoločnosť Fiat - Fabbrica Italiana di Automobili Torino - bola založená v Turíne 11. júla 1899. Už na konci toho istého roku bol vyrobený prvý model - 3 ½ HP, vtedy známy tiež ako 4 HP. Malé 2 až 3 sedadlové auto, kde posádka mohla sedieť oproti sebe, navrhol inžinier Aristide Faccioli. Voz bol vybavený dvojvalcovým motorom s objemom 679 cc. Prevodová skriňa mala 3 stupne, nie však spiatočku a pohon zadných kolies reťazami. Prevodovka mala stály záber ozubených kolies. Karoséria je dielom turínskeho výrobcu Marcella Alessio.
Spoločnosť Fiat vyrobila celkom 8 kusov tohto modelu, pričom 3 z nich môžete ešte stále nájsť v rôznych kútoch sveta. Dva z nich sa nachádzajú v Turíne - jeden v Motor Museo a druhý v Museo Fiat. Posledný sa nachádza v Spojených Štátoch v múzeu značky Ford. Jeden z exemplárov bol vyrobený s motorom, u ktorého bolo zväčšené vŕtanie na 73 mm, zdvih na 100 mm a celkový objem na 837 cc. Tento motor dosahoval 5-6 k pri 1000 otáčkach.

Vlastnosti vozidla 3 ½ HP:
Maximálna rýchlosť: 35 km / h
Maximálna stúpavosť:8-10% (1 / 10 - 1 / 12)
Priemerná spotreba: 8 l / 100 km
Počet miest: 2-3 pasažierov
Cena: 4,200 lír
Motor:
Typ: 3 ½ HP
Umiestnenie: zadná časť
Objem: 679 cc.
Vŕtanie a zdvih:

65 mm x 99 mm

Kompresný pomer:

4 : 1

Max. výkon:4.2 k pri 800 otáčkach
Usporiadanie ventilov: vertikálne, automatický sací ventil, vačkou ovládaný výfukový ventil
Sytém zapaľovania: spínač, cievka, batérie
Chladiace zariadenie: voda, pumpa
Prívod paliva: spádový karburátor
Palivová nádrž: 35 litrov
Mazací systém: automatické mazanie
Prevodovka:
Typ: reťaz
Spojka: kužeľová
Prevodovka:3 rýchlosti
Náprava:
Predná časť: tuhá náprava, úplné eliptické odpruženie
Zadná časť: tuhá náprava, semi-eliptické odpruženie
Kolesá:drevené lúče
Pneumatiky:
Predné:580 x 55
Zadné: 670 x 55
Brzdy:
Nožná: mechanická, pásová na spojovací hriadeľ
Ručná: mechanická, pásová na zadné kolesá
Riadenie: pákové
Konštrukcia:šasi: drevené, oceľová výstuž
Rozmery:
Rázvor: 1,470 mm
Rozchod: predný: 1,220 mm; zadný: 1,220 mm
Dĺžka:2,300 mm
Šírka:1,420 mm
Výška: celkom: 1,450 mm; výška od zeme: 250 mm
Hmotnosť: nenaložené: 420 kg; plne naložené: 680 kg
Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
<