Svet Fiat

03.08.2009
Kategória: Svet Fiat Zaujímavosti

Fiat 500 sa zapisuje do Guinessovej knihy rekordov

Malá velká legenda možno nie je tak malá, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. 6000 účastníkov najväčšieho letného žúru na Zemplínskej Šírave bolo svedkami toho, ako sa do tohto krásneho autíčka „naskladalo" neuveriteľných 18 ľudí.

Viac informácií

Fun rádio a značka Fiat spojili sily a program festivalu Dohoda skutočne stál za to. O zábavu sa starali známi i zatiaľ menej známi interpreti a celý deň prebiehali súťaže v netradičných disciplínach. Skutočnú lahôdku pre všetkých súťaživých pripravil Fiat - a nešlo o obyčajnú výzvu, ale o pokus zapísať sa do slávnej Guinessovej knihy rekordov. Pravidlá zneli jasne - zmestiť sa v čo najväčšom počte do štýlového Fiatu 500.
Všetci svedkovia sa veľmi dobre bavili, keď sledovali súťažiacich, ako sa so smiechom snažia vydýchnuť a stlačiť sa ešte o kúsok viac, aby uvoľnili miesto ďalšiemu človeku.
A výsledky rozhodne stoja za pozornosť. V prvom kole prebiehajúcom počas dňa sa do päťstovky zmestilo až 17 ľudí a večer sa toto číslo ešte o zvýšilo na neuveriteľných 18!

Pozor - výzva týtmo nekončí! Myslíte si, že tento rekord zvládnete pokoriť? Alebo chcete na vlastné oči vidieť, ako sa do kufra Fiatu 500 postupne súkajú tri dospelé osoby? Veríte, že sa podarí prekonať magickú dvadsiatku?
Navšívte jeden z ďalších skvelých žúrov festivalu Dohoda v Aquacity Poprad (15.08. 2009), kde sa dobre zabavíte a honba za rekordom bude pokračovať.

Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
05.05.2009
Kategória: Svet Fiat Zaujímavosti

Fiat pre Barbie

Na móle sa stretli dve módne ikony naraz: štýlový Fiat 500 obdaroval nestarnúcu bábiku Barbie, ktorá tohto roku oslavuje 50. narodeniny. Ako takýto darček vyzerá?

Viac informácií

Kúzelný Fiat 500 opäť prekvapil svet a ako pravá celebrita zaujal miesta na hlavných stránkach novín. Ruku si podali dve ikony - Fiat 500 sa prevtelil do skvostného darčeka pre bábiku Barbie, ktorá oslavuje narodeniny.

Spojenie Päťstovky a Barbiny je viac než symbolické. Obidve sú neopakovateľnými ikonami vo svete módy, jedinečnými produktmi, ktoré zaujali generácie a menili tvár sveta. Originálny rúžový Fiat 500 vytvorený špeciálne pre túto príležitosť bol bábike Barbie slávnostne odovzdaný 9. marca, v deň jej krásnych 50. narodenín. Tento módny kúsok Päťstovky je zatiaľ posledným z rodiny špeciálnych modelov. Za bábikou Barbie prišiel ulicami Milána a jeho vodičom nebol nikto iný ako Ken. V sprievode najväčších hudobných hitov minulých rokov sa spoločne vydali na veľkolepú slávnosť do nákupnej galérie La Rinascente na námestí Duomo.

Skvostný Fiatík sa tak stal oficiálnym vozidlom oslávenkyne a sprevádza ju na jej spanilej jazde po Európe. 12. marca ju doviezol na veľkú oslavu do Paríža. V apríli bude bábiku sprevádzať späť do Milána a od septembra bude jej partnerom na „Barbie Tour", v priebehu ktorej navštívi svetové hlavné mestá ako je napríklad Londýn alebo Tokyo. V rámci tejto unikátnej spolupráce firiem Fiat a Mattel vznikla i hračka Fiat 500 Cabrio, ktorá je kópiou najnovšieho kabrioletu od Fiatu uvedeného na trh v roku 2009. Vozidlo Fiat 500C ako hračka pre Barbie bude k dispozícií v bielej farbe a kúpiť ju bude možné všade tam, kde sa predáva bábika Barbie.

Barbie a Fiat 500 predstavujú naplnenie prirodzenej ľudskej potreby snívať. Snívať o jednoduchých veciach, o kráse a živote. Snívať môže každý a Barbie i Fiat mu to umožňujú, sú to všestranní poslovia, ktorí oslobodzujú každého bez ohľadu na jeho spoločenské postavenie. Kto má odvahu snívať, ten má odvahu byť slobodný. To je posolstvo krásnych a bláznivých vecí, akým je rúžový Fiatík.

Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
28.04.2009

Ako sa fotí úsmev

„Fiat 500 - auto, ktoré budí úsmev na tvári". Slogan, ktorý nebolo treba vymýšľať, pretože od znovuzrodenia legendy priamo dýcha. Študenti pražskej VOŠ sa ho chopili s nadšením a vrhli sa na fotenie reklamnej kampane. Na štartovaciu čiaru kreatívnej show sa postavili tri tímy. Poďte spolu s nami nazrieť do tajov vzniku ich kúzelných fotografií.

Viac informácií

Nádherne tvarovaný Fiat 500 akoby sa narodil pre svetlá rámp.

„Fiat 500 - auto, ktoré budí úsmev na tvári". Slogan, ktorý nebolo treba vymýšľať, pretože od znovuzrodenia legendy priamo dýcha. Študenti pražskej VOŠ sa ho chopili s nadšením a vrhli sa na fotenie reklamnej kampane. Na štartovaciu čiaru kreatívnej show sa postavili tri tímy. Poďte spolu s nami nazrieť do tajov vzniku ich kúzelných fotografií.

Tvorivá práca nie je na povel, je to umelecký proces, ktorý prechádza dlhým štádiom zadúmaných pohľadov a vnútorných strachov, emocionálnym vypätím a pocitov nekonečného šťastia, keď sa „to" podarí. Nie je divu, že sme naše kreatívne tímy radšej nechali aby sa maznali s päťstovkami celý týždeň. Problém nastal v okamžiku, keď „svoje" autíčka mali vrátiť. Na pocit, že ste stredobodom pozornosti sa ľahko zvyká. Ale začnime po poriadku.....

Červený tím - staré dobré časy a verný kamarát

Účinkujú: ohnivo červený Fiat 500 vo farbe „Pasodoble" s čarovným kódom na želania
Realizácia: Michael, Kryštof a Jana s povoleným dopingom v osobe Štefana, Ladislava a Martiny ako pomocníkov Kulisy: zabudnuté zákutie Českej republiky, Divoká Šárka, Kokořinsko


Vo farbách červeného tímu sa vyskytol dlhoročný fanúšik Fiatu Michael. „Päťstovka je auto môjho detstva, mali sme modrú," priznáva Michael chvejúcim sa hlasom vo svojej slabej chvíľke. „Nová päťstovka vo mne prebudila krásne spomienky." Vábenie nostalgie odtrhlo Michaela od tímu, tri dni sa túlal českou krajinou a lapal v nej črepiny 60.rokov, v čase keď bola päťstovka so svojou slávou na vrchole. Jeho séria fotografií má nefalšovaný punc „retra" a je dôkazom, že staré dobré časy môžu byť s novou päťstovkou späť - že „staré dobré" nedefinuje dátum v kalendári ale stav našej mysle.

Séria fotografií pôvodného červeného tímu vnímala Fiat ako verného priateľa."Je tak úžasný, že si ho so sebou vytiahnu aj na skalu," smeje sa Kryštof, keď spomína ako vznikol nápad na fotomontáž horolezca vyťahujúceho malú Fiatku na skalu. „Chcem byť stále s ním," hovorí s nadsadením a pokračuje: „ I keď zablúdim na miesta, kam nevedie cesta, on bude stále so mnou." Naráža na šokujúcu fotografiu Fiatu utopeného v záplave jačmeňa. „ Viedla tam stopa od poľnohospodárskych strojov „ vychádza s pravdou von, keď sa ozýva niekoľko rozhorčených hlasov kritizujúcich necitlivý prístup k plodom našej zeme. Nakoniec sa do fotografií premietol aj kus objaviteľského ducha novej päťstovky v podobe rolúštenia tajomného slova flatland: pri fotení v podzemných garážach tam predvádzal svalnatý mladík zaujímavú akrobáciu na bicykli. Zrodil sa z neho Dominik Nekolný, dvojnásobný majster Českej republiky. Ochotne súhlasil s fotením - výsledok je dôkazom, že i retro môže ísť s dobou.

Biely tím - hra, šperk a charizma

Účinkujú: perleťovo biely Fiat 500 vo farbe „Bossanova"
Realizácia:: Dávid a Kačka - v tom čase najmenší tím, v oslabení kvôli skúškovému obdobiu
Kulisy: parkovisko DBK na Budějovickej ulici v Prahe


Toto auto sa stane legendou, tak ako jeho predchodca zo šesťdesiatych rokov, o tom nie je pochýb. „ Okrem skvelého pocitu pri jazde s otvorenou strechou vás nenechajú chladným ani všadeprítomné pohľady okoloidúcich alebo pochvalné gestá šoférov okolo vás," zdôveruje sa Dávid so svojimi pocitmi z nového Fiatu. „ To auto má obrovskú charizmu," potvrdzuje Kačka. Neprehliadnuteľnosť Fiatíka inšpirovala jednu zo sérifí fotografií Bieleho tímu. „ Túto kľúčovú vlastnosť sme vzali doslova a jeho rozmery nafúkli do veľkosti menšej stodoly," vysvetľuje Dávid zákulisie tvorby fotografie, ktoré vznikalo za celkom hektických podmienok nečakaného príchodu tmy. Katarína v sebe nezaprela ženu a odhalila svoje city k Fiatíku druhou sériou fotiek: „Nie je to len vozidlo. Je to šperk!" A ako diamant ho vsadila do luxusnej krabičky.

Ťažiskom fotografií Bieleho tímu je však Fiat v obklopení bizardných postavičiek. Pokiaľ by niekomu pripadali povedomé, tak sa nemýli - sú to panáčikovia a zvieratká z českých dopravných značiek. Čo má táto fotka za lubom? „ Normálne automobily sa riadia, s Fiatíkom sa hraje," vysvetľuje v skratke Dávid. „ S Fiatíkom sa vrátite do detských čias a postavičky zo značiek by mali evokovať poetiku detskej fantázie."

Modrý tím - verné partnerstvo, láska a fantázia

Účinkujú: limitovaná edícia Fiatu 500 v modré farbe „Cappelini"
Realizácia: Xénia, Jakub, Yan
Kulisy: Vyšehrad


Zato Modrý tím si s poetikou hlavu nelámal, hoci jeho ťažisko fotografie bolo inšpirované svatbou. Názov diela „ Vezmeš si ma?" bol tak isto drsný ako asertivita, s akou na Vyšehrade študenti postavili Fiat priamo pred vchod národnej kultúrnej pamiatky. Drsnosť sa však v zápätí rozplynula pod ťarchou elegantných tvarov a atmosféry vyplívajúcej zo spojenia moderného auta a legendárneho miesta. Génius loci sa premietol do výslednej podoby fotografie: nevesta pripomínajúca priehľadnú vílu sa zjavuje na pozadí modrého Fiatu. Poslanie je jasné: „ Ponuka na sobáš zo strany Fiatu nejde odmietnuť," vysvetľuje Jakub alchýmiu symbolov. Výkladov je však veľa a mámivá fotografia modrého Fiatu s bohato vyzdobenými dverami a priesvitnou nevestou priamo povzbudzuje k nekonečnému snívaniu.

Jasný názor má naopak druhá séria fotografií v réžií Modrého tímu, romantický Fiatík spárovaný s kolosom 2 BRDM a ruským transportérom zo 70 rokov. Pokiaľ by si snáď niekto sedel na vedení, vyšperkovaný nápis na fotografii ho nenechá na pochybách: s Fiatíkom budete „Make Love not War." A na aké myšlienky priviedol modrý Fiat ženskú časť tímu? Pôvod konglomerátu karosérie prerastené malinkým plyšiakom a výrazným okom Xenie už nedokáže vysvetliť, tak isto ako záverečnú pointu. Aj to sa niekedy môže stať, ak sa necháte unášať snami, kde hlavnú rolu hraje znovuzrodená legenda Fiat 500. Ale sny predsa do nášho života patria.

Záverom - Sila diela
Koniec rozprávania, nechali sme vás dostatočne nahliadnuť pod pokrievku tvorivého procesu. Na radu prichádza to najdôležitejšie, samotné dielo: ráčte sa nechať unášať s novými fantáziami, v ktorých hraje hlavnú rolu znovuzrodené vozidlo Fiat 500. Svoj sólopart si však môžete zahrať aj vy - neváhajte, nová päťstovka je naštartovaná.

Radi by sme sa poďakovali VOŠ umenia a reklame Orange Factory, najmä pani riaditeľke Andree Čapkovej a profesorom Mariánovi Benešovi a Miroslavovi Vojtěchovskému. Naša vďaka patrí však hlavne študentom a ich nápadom tak ako aj odhodlaniu, trpezlivosti a rozumu, s ktorými sa venovali ich realizácii.
Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
<