Svet Fiat

03.02.2011
Kategória: Svet Fiat Auto-Moto

3 ½ HP

Spoločnosť Fiat bola založená v Turíne 11. júla 1899. Už na konci toho istého roku bol vyrobený prvý model - 3 ½ HP, vtedy známy tiež ako 4 HP.
Viac informácií

1899-1900

Spoločnosť Fiat - Fabbrica Italiana di Automobili Torino - bola založená v Turíne 11. júla 1899. Už na konci toho istého roku bol vyrobený prvý model - 3 ½ HP, vtedy známy tiež ako 4 HP. Malé 2 až 3 sedadlové auto, kde posádka mohla sedieť oproti sebe, navrhol inžinier Aristide Faccioli. Voz bol vybavený dvojvalcovým motorom s objemom 679 cc. Prevodová skriňa mala 3 stupne, nie však spiatočku a pohon zadných kolies reťazami. Prevodovka mala stály záber ozubených kolies. Karoséria je dielom turínskeho výrobcu Marcella Alessio.
Spoločnosť Fiat vyrobila celkom 8 kusov tohto modelu, pričom 3 z nich môžete ešte stále nájsť v rôznych kútoch sveta. Dva z nich sa nachádzajú v Turíne - jeden v Motor Museo a druhý v Museo Fiat. Posledný sa nachádza v Spojených Štátoch v múzeu značky Ford. Jeden z exemplárov bol vyrobený s motorom, u ktorého bolo zväčšené vŕtanie na 73 mm, zdvih na 100 mm a celkový objem na 837 cc. Tento motor dosahoval 5-6 k pri 1000 otáčkach.

Vlastnosti vozidla 3 ½ HP:
Maximálna rýchlosť: 35 km / h
Maximálna stúpavosť:8-10% (1 / 10 - 1 / 12)
Priemerná spotreba: 8 l / 100 km
Počet miest: 2-3 pasažierov
Cena: 4,200 lír
Motor:
Typ: 3 ½ HP
Umiestnenie: zadná časť
Objem: 679 cc.
Vŕtanie a zdvih:

65 mm x 99 mm

Kompresný pomer:

4 : 1

Max. výkon:4.2 k pri 800 otáčkach
Usporiadanie ventilov: vertikálne, automatický sací ventil, vačkou ovládaný výfukový ventil
Sytém zapaľovania: spínač, cievka, batérie
Chladiace zariadenie: voda, pumpa
Prívod paliva: spádový karburátor
Palivová nádrž: 35 litrov
Mazací systém: automatické mazanie
Prevodovka:
Typ: reťaz
Spojka: kužeľová
Prevodovka:3 rýchlosti
Náprava:
Predná časť: tuhá náprava, úplné eliptické odpruženie
Zadná časť: tuhá náprava, semi-eliptické odpruženie
Kolesá:drevené lúče
Pneumatiky:
Predné:580 x 55
Zadné: 670 x 55
Brzdy:
Nožná: mechanická, pásová na spojovací hriadeľ
Ručná: mechanická, pásová na zadné kolesá
Riadenie: pákové
Konštrukcia:šasi: drevené, oceľová výstuž
Rozmery:
Rázvor: 1,470 mm
Rozchod: predný: 1,220 mm; zadný: 1,220 mm
Dĺžka:2,300 mm
Šírka:1,420 mm
Výška: celkom: 1,450 mm; výška od zeme: 250 mm
Hmotnosť: nenaložené: 420 kg; plne naložené: 680 kg
Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
02.09.2009

Adrenalín na kajaku

Nezúčastnili ste sa tento rok kajakárskeho závodu v talianskom mesta Ivrea? Tento rok tam bolo naozaj živo! O tamojšej udalosti nám napísal kajakár Ján Lásko.

Viac informácií

Tradičný závod, ktorý sa každoročne koná na severe Talianska, sa tento rok po siedmich rokoch premiestnil viac na západ neďaleko Milána na rieku Chiusella a do centra mesta Ivrea na umelý slalomový kanál. Behom štyroch dní kajakári absolvovali 6 rôznych závodov. Tohtoročnou novinkou bol super šprint, na ktorého štart postúpilo iba 20 najlepších kajakárov. Pre super šprint organizátori vybrali extrémne náročnú trať, ktorú je možno považovať za to najťažšie, čo sa zatiaľ na svete pri závodoch splavovalo. Závod sa tešil veľkému záujmu médií. Posledné dva dni z centra mesta Ivrea dokonca vysielala národná talianska televízia priamy prenos.

Celý závod štartoval už vo štvrtok klasickým dlhým zjazdom. Rieka Chiusella má skutočne veľký potenciál, a tak trať dlhého zjazdu bola prešpikovaná technickými skokmi a radou zradných valcov. Perličkou sa stal kúsok od štartu asi 7 metrov vysoký slide. Podarilo sa mi závod vyhrať a vybojovať si nádejnú pozíciu pre ďalšie dni, kde sa štyri rôzne kajakárske kategórie spočítajú a určí sa celkový výsledok. To však neplatí o tímovom závode a hlavne pri super šprinte, kde je táto kategória vyhlásená samostatne. Horný úsek Chiusella ponúkal neuveriteľný terén, diváci zadržiavali dych a myslím, že všetci kajakári boli pred štartom veľmi nervózni. Bol to najťažší úsek, ktorý kedy kajakári splavovali. Desaťmetrový vodopád, rada nepríjemných skokov a „smrtiaci" úsek na záver, kde posledný valec bol skutočný zabijak. Sebe menšia chyba a museli by závodníka ťahať záchranári. Nikomu sa nič nestalo a myslím, že sa dalo skutočne na čo pozerať. Trať som zvládol dobre a hlavne ju zišiel čisto. Aj to mi zaručilo najrýchlejší čas a víťazstvo pred Novozélanďanom Mikem Dawson.

Celý závod sa potom presunul na slalomový kanál do mesta Ivrea, kde začali úradovať slalomoví špecialisti, ktorých tento rok nebolo málo. Organizátori zvolili túto variantu hlavne z dôvodu, aby priblížili tento šport širokej verejnosti. Celý víkend tu bolo živo. Sobotný slalom a šprint dosť zamiešal poradie. Mne sa vôbec nedarilo a klesol som až na siedme miesto. Katka Migdaulová v slalome minula jednu bránku, a tak ju to presunulo na tretiu pozíciu. Zato v šprinte zabojovala a vyjazdila si druhé miesto. Nedeľa bola v znamení kayak crossu a v tejto disciplíne sa vždy niečo deje ;o)) Štyria borci sa rútia dole a ten kto prvý príde, postupuje ďalej. Do závodnej trate boli šikovne vložené dve bójky, ktoré sa museli obísť. O to viac bola trať atraktívna, pretože až do posledných metro nebolo jasné, kto bude víťaz, a poradie sa neustále menilo. Dievčatá mali trochu upravenú kategóriu a finále išli len vo dvojici. Katka išla výborne, ale mala smolu a nakoniec nepostúpila do finále, a tak si prišla pre tretie miesto. Viacmenej jej to stačilo na skvelé druhé miesto v celkovom poradí. Ja som si v croose prišiel pre piate miesto. Rieka, na ktorej sa závod splavoval, bola naozaj super, a každý si tu našiel to svoje.

Autor: Ján Lásko

Komentáre

Pridať nový komentár



* Povinné položky
10.08.2009
Kategória: Svet Fiat Napísali ste

Zraz FBBK - Session ´09

V kalendári akcií sme vás pred časom upozorňovali na celoslovenský zraz Bravákov a Bravičiek. Jeden z členov klubu nám o stretnutí napísal ...

Viac informácií

FBBK Session '09 sa konalo v autokempingu Mária v obci Veľaty v dňoch 24.07. - 26.07.2009. Na rozdiel od predchádzajúcich zrazov, ešte s názvami "Masívne stretnutie", ktoré boli skôr o autách, tuningu a pýšením sa svojim autíčkom, bol tento úplne o niečom inom. Fiat Bravo-Brava Klub je síce automobilový klub, ale ako to už v živote chodí, nie každý bude mať navždy svojho miláčika Fiata a preto sa aj tohtoročný zraz niesol v duchu skvelej ľudskej atmosféry, zábavy pri grile, či ohníku, alebo mini futbalovom zápase. Skoro každý, kto sa dostavil, neprišiel sám. V autách sa na sedadlách spolujazdca usmievali manželky, priateľky, alebo aj rodinný príslušníci, čo určite ešte väčmi prispelo k dobrej atmosfére nášho zrazu.

Piatkový večer bol v znamení zoznamovania a grilovania, ktoré mal na starosti chudák náš pokladník Tomáš. Celý večer prestál pri grile a poslušne obsluhoval každého, kto sa pristavil. Vďaka výkonnej aparatúre, umelému osvetleniu a výbornému kolektívu sa celý večer pretiahol neskoro do noci.
Sobotňajšie ráno sme po raňajkách a rannej kávičke začali mierne oficiálne vyzbieraním financií a vyplatením ubytovania. Po týchto formalitkách sme sa aj my, organizátori, mohli pripojiť k zvyšku osadenstva. Plánovanú spanilú jazdu sme vzhľadom na pokročilý čas operatívne presunuli na nedeľu a získali sme tak maximum času na aktivity v autokempingu. Počas soboty sme si užili ako bazén, tak aj futbalový zápas. Okolo piatej večer sa niektorí z nás pobrali pripravovať klubový guláš. Preniesli sme celú aparatúru, doniesli ingrediencie a prípravy sa opať chytil náš pokladník Tomáš. Čo čert nechcel, pri krájaní cibule utrpel úraz a prípravy sa musel chtiac, nechtiac ujať samotný boss klubu Jarko. Celá príprava prebiehala pod veselou nôtou a postupne sa k nám pridali všetci zúčastnení. Ani sobotňajšia noc sa neskončila skôr ako o polnoci, no keď už bolo ľudí a gulášu pomenej, začali sme sa pomaličky poberať všetci.

V nedeľu sme sa ako kolóna presunuli z Veľat na letisko blízko Košíc, čo bola vlastne naša spanilá jazda. Na spomínanom letisku si každý, kto mal chuť, mohol zazávodiť s ostatnými a vyhrať niektorú z pripravených cien. Taktiež sme vyhlásili výsledky našej fotografickej súťaže a odovzdali ceny zúčasteným výhercom. Následne sa z letiska jedna skupina pobrala rovno domov a zbytok sa vydal na cestu do Košíc. V Košiciach sme si ešte dali výdatný obed, rýchlu prehliadku historického centra a tým sme celé FBBK Session '09 ukončili.

Ďakujeme Fiatu za vecné ceny a už teraz sa tešíme na ďalšie Session.

Autor: Stanislav Majláth

Fotogaléria zo stretnutia nájdete tu.

8 Komentárov
86724136111 01.12.2017 10:23
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
86936926921 01.12.2017 10:04
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
88568225395 30.11.2017 20:00
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
88412118392 30.11.2017 19:46
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
81694486156 30.11.2017 15:00
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
81392262488 30.11.2017 14:55
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
87753598741 30.11.2017 14:45
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/
86986543531 30.11.2017 14:30
http://price-of-levitra-20mg.mobi/ - price-of-levitra-20mg.mobi.ankor buyventolin-online.mobi.ankor http://buylevitrageneric.mobi/

Pridať nový komentár



* Povinné položky
<
>